این بار شما زودتر بخوانید!

این بار شما زودتر بخوانید!

این بار شما زودتر بخوانید!

 

این بار شما زودتر بخوانید

در جمعه های آزمون،پس از پایان امتحان،جلسه ای برای برترهای تهران برگزار می کنیم و در آن جا من اندیشه ها و راه کارهایی را که مفید می دانم برایشان توضیح می دهم مثلا در دو جلسه ی 9 اسفند و 23 اسفند،هدف گذاری مقایسه ای دو آزمون مشابه را با روش چند تا از 10تا مطرح کردم که احتمالا شما هم این روش را بعدا یاد گرفتید و اجرا کردید(این روش دو قسمت دارد...).* بعدا که خلاصه ی این مطالب و فایل صوتی آن روی سایت گذاشته می شود بعضی دانش آموزان می پرسند آیا ما هم می توانیم در این جلسه ها شرکت کنیم و برخی هم می گویند که به شهر ما هم بیایید و این جلسه ها را در شهر ما برگزار کنید.خوب طبیعی است که ظرفیت سالن محدود است و رفتن به  همه ی شهرها هم ممکن نیست اما این بار دو محور مهم جلسه ی جمعه 22 فروردین را در قالب دو سوال برایتان می نویسم تا شما هم راجع به آن ها فکر کنید و نظرتان را هم بنویسید.در جلسه ی جمعه هم از دانش آموزان شرکت کننده و اولیای آن ها می خواهم که آن ها هم نظر خود را قبل از جلسه بنویسند تا با متمرکز شدن ذهن و اندیشه ی شما دانش آموزان و اولیا تدارک بهتری برای دوران جمع بندی انجام دهیم.

این دو سوال را در سوال های مشاوره و نظرخواهی روز جمعه هم قرار خواهیم داد تا همه ی دانش آموزان بتوانند با کمی تفکر و تمرکز دستاوردهای نوروزی خودشان را بشناسند وآن ها را برای دوران جمع بندی تثبیت کنند.نظرات خود را در همین جا بنویسید تا برای خودتان و دیگران مفید واقع شود.

در کدام یک موفق تر بودید؟

در ادامه ی مطلب....

1-     طی دو هفته ی گذشته در کدام کار موفق تر بودید؟

1) تثبیت آموخته ها:یعنی توانستم با مرور کافی سطح خودم را در درس هایم تثبیت کنم.امروز در چند تا از10تایم در اکثریت درس ها افت نخواهم کرد و حداقل در حد27دی جواب خواهم داد.

2) تبدیل یادگیری ناقص به کامل:یعنی سوال هایی که اشتباه جواب داده بودم یا در دام آموزشی افتاده بودم یا شک دارها یا آن ها که خودم فکر می کردم ناقص یاد گرفته ام را به یادگیری کامل تبدیل کردم.درنتیجه امروز آن گونه اشتباه های گذشته را تکرار نخواهم کرد.

3) توجه به اولویت های زود بازده:یعنی تبدیل نقطه ی قوت به نقطه ی قوت پایدار یا مطالعه ی درس های تلنگری،آن ها که با کمی مطالعه می توانم نتیجه بگیرم.

4) توجه به چالش های همیشگی و مزمن:یعنی مطالعه ی درس های خاموش،آن ها که در پاسخ برگ سفید می گذاشتم و اصلا جواب نمی دادم یا خیلی کم جواب می دادم)با کمی درس خواندن توانستم وضعم را بهتر کنم یا مطالعه ی درس های نوسانی(زیگزاگی)که در آن ها نوسان زیاد دارم برای رساندن به وضعیت متعادل

 

           دستاورد مفید برای دوران جمع بندی

2-     مهم ترین روشی که در دوران طلایی نوروز کشف کردید و برای دوران جمع بندی تان مفید خواهد بود چیست؟

1) توانستم اولویت هایم را درست تشخیص بدهم،یعنی این که بهتر است ابتدا به سراغ کدام درس ها و مباحث بروم.

2) توانستم به روش خوبی برای مطالعه ی یک یا دو درس برسم.

3) توانستم اراده ام را بیش تر کنم،توان زحمت کشی و سخت کوشی ام را افزایش دهم،ساعات مطالعه ام را بالا بردم.

4) خودباوری ام افزایش پیدا کرد فهمیدم که می توانم موفق تر شوم و پیشرفت کنم.

 

*(هدف گذاری مقایسه ای:این روش دو قسمت دارد،یک قسمت مقایسه ی دو آزمون مشابه که در سال های گذشته هم تاحدودی انجام می دادیم ولی به صورت مقایسه ی ترازهای دو آزمون و در قسمت دوم که همان هدف گذاری چند تا از 10تاست که معمولا در مقایسه با آزمون قبلی انجام می شد.امسال این دو قسمت را به هم متصل کردیم و هدف گذاری چند تا از 10تای آزمون 7 فروردین را با 11بهمن انجام دادیم و هدف گذاری آزمون 22 فروردین را با 27 دی،البته برای گروه های دیگر یعنی سومی ها و هنرستانی ها هم آزمون های مشابه را در نظر گرفتیم و برای دبستانی ها و راهنمایی ها و اول و دوم دبیرستانی هانیز که فقط آزمون 22 فروردین را دارند،آزمون جمع بندی قبلی را در نظر گرفتیم.)

                                                                                                                                            کاظم قلم چی

نویسنده مطلب: امیر نامداری

امیر نامداری

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...