مصاحبه با مهناز حسینی رتبه 4 تجربی از شیراز

مصاحبه با مهناز حسینی رتبه 4 تجربی از شیراز

مصاحبه با مهناز حسینی رتبه 4 تجربی از شیراز

زنگ برنامه ریزی

31 خرداد 93

گفتگو کاظم قلم چی با مهناز حسینی رتبه 4 تجربی از شیراز در کنکور 92

کاظم قلم چی: شما از چه زمانی به کانون آمدید؟ و عامل آمدنتان چه بود؟ چقدر حضور داشتید؟ آیا غیبت داشتید؟

از دوم دبیرستان. تا پبش عضو بودم 56 آزمون شرکت کردم 2- 3 غیبت داشتم.

کاظم قلم چی: آیا احتمال نشد که نتیجه امتحانتان خوب نشود و نخواهید شرکت کنید؟

این مورد که اصلا پیش نمی آمد. حتی اگر یک آزمونی را آمادگی نداشتم همان دانسته های کمی هم که داشتم ارزش سنجش را داشتند که بخواهم بروم و آزمون را شرکت کنم. اما همیشه تلاش می کردم که خودم را به برنامه راهبردی آزمون برسانم و بروم و آزمون بدهم.

با خودم می گفتم تا همان جا که خوانده ام بروم و امتحان بدهم.

کاظم قلم چی: آیا وقتی نتیجه آزمون شما خوب نمی شد والدین شما سرزنش نمی کردند؟

والدینم اتفاقتا کمکم می کردند انرژی می دادند که از آزمون بعد تلاش بیشتری کن و این آزمون مهم نبوده و تلاش می کردند که استرس نداشته باشم. این بالا پائین ها پیش می آید سعی کن در کنکور موفق شوی.

کاظم قلم چی: در مورد تابستان چطور؟ تاببستان درس خواندید؟

تابستان سوم به پیش که دوران خیلی مهمی هستش که هم می توانیم درس های سال دوم و سوم را مرور کنیم و هم نگاهی به پیش داشته باشیم. اما من در تابستان تمرکزم بر درس های سال دوم و سوم بود که آن ها را به یک حد قابل قبولی برسانم.

نکته دیگر این که من تابستان دوم به سوم را هم چون آزمون شرکت می کردم و چون سال های سوم امتحان نهایی داشتیم و معدل موثر بود من در تابستان دوم به سوم تمرکزم بر سال سوم بود.

کاظم قلم چی: شما نگاه به آینده را چگونه می خواندید؟ مدرسه می رفتید؟ آموزشگاه می رفتید؟ یا خودآموزی می کردید؟

بیشتر خودآموزی داشتم. از کتاب های کمک آموزشی سبز کانون استفاده می کردم/

کاظم قلم چی: آیا وقتی آزمون های کانون را می دادید،‌نگاه به آینده را جواب می دادید؟ می دانید چرا این را می پرسم چون برخی از دانش آموزان با این که نگاه به آینده را انتخاب می کنند سوال های این بخش را که موازی با نگاه به گذشته است پاسخ نمی دهندو یه به خاطر تنبلی یا به این دلیل که نمره بیشتری بیاورند باز هم نگاه به گذشته را پاسخ می دهند.

بله من نگاه به آینده را پاسخ می دادم چون مطالب را می خواندم سوال هایش را هم جواب می دادم. امتحان های کانون طوری بود که خیلی پیشرفته نمی گرفت حد قابل قبولی را به صورت متعادل امتحان می گیرند.

کاظم قلم چی: اتفاقا برخی از دانش آموزان می گویند ما چون نگاه به آینده جدید است سطح دشواری سوال ها را پایین تر می آوریم و گاهی ترازهای بالاتر اعتراض می کنند اما جالب این که شما که رتبه 4 را آوردید از متعادل بودن برنامه راضی بودید ما سوالاتی را که جدید هستند در تابستان می دهیم خیلی سخت طرح نمی کنیم طوری که کسانی که کلاس نمی روندو خودشان می خوانند بتوانند پاسخ دهند.

این که متوسط گرفته شود خیلی هم بهتر است چون انگیزه دانش آموزان بالا می رود و شاید هم اصلا در توان دانش آموز نباشد که زیاد و گسترده تر بخواندو سوال سخت تر پاسخ دهد.

جمله پایانی کاظم قلم چی: برایم خیلی جالب بود با این که ایشان رتبه تک رقمی هستند در تابستان کاملا با برنامه هماهنگ بودند با این که سوالات نگاه به آینده آسان تر هستند اعتراض نکردند و نمی گوید که من که رتبه ام تک رقمی است سوالات سخت تر بدهید. دانش آموزان و والدین بدانید که ما برنامه تابستان کانون تمام جوانب را در نظر گرفته ایم طوری که دانش آموزان از مطالعه در تابستان لذت ببرند و دوست داشته باشند که در کنار بقیه کارهای که انجام می دهند کمی هم درس بخوانند

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

نویسنده مطلب: امیر نامداری

امیر نامداری

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...