فرصت تابستان

فرصت تابستان

فرصت تابستانفرصت تابستان

در فصل تابستان هستیم و اکثر دانش‌آموزان سال چهارم به فکر درس خواندن می‌افتند؛ زیرا هدف بزرگی دارند.  آن‌ها می‌دانند که باید از تابستان شروع کنند تا بتوانند در سال کنکور، حجم وسیعی را مرور کنند. تابستان بهترین فرصت برای آن‌هاست.

 

اما چگونه و با چه منطفی؟

 

دانش‌آموزانی که درس خواندن را از تابستان شروع می‌کنند همواره یک گام جلوتر از دیگران هستند؛ زیرا از فرصت‌های خود بیش‌ترین و بهترین استفاده را می‌کنند و فرصت طلایی تابستان را سکوی پرش خود و وسیله‌‌‌ای برای پیشی گرفتن از دیگران قرار می‌دهند.

 

برنامه‌ریزی برای تابستان باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان از اجرای آن خسته نشوند و با شادابی و نشاط بیش‌تری به استقبال سال تحصیلی جدید بروند.

 

یکی از اصول مهمی که باید در برنامه‌ریزی مد نظر قرار بگیرد، ارزیابی و سنجش میزان آموخته‌هاست که باید به صورت تدریجی و مرحله به مرحله انجام شود.

 

دانش‌آموزان سال چهارم سردرگمی‌های زیادی دارند. مانند 1. چه حجمی را بخوانند؟ 2. پایه یا پیش بخوانند؟ 3. عمومی یا اختصاصی بخوانند؟ و ....

 

کار را باید از جایی آغاز کرد که دانش‌آموز در آن نقطه توانمند است. تابستان یکی از فرصت‌های مناسب برای پیدا کردن روش‌های موفقیت است. راهکارهایی که برای پیشرفت تحصیلی در تابستان پیشنهاد می‌کنیم به شرح زیر است:

1. برنامه‌ی نگاه به گذشته را انتخاب کنید؛ زیرا می‌توانید در هر آزمون با خواندن مباحث پایه، نقاط ضعف خود را تقویت کنید و نقاط قوت خود را حفظ کنید و تسلط‌تان را در این گونه مباحث افزایش دهید.

2. برنامه‌ی نگاه به آینده را انتخاب کنید. می‌توانید نسبت به دوستانتان که در ابتدای پاییز این درس را خواهند خواند یک گام جلوتر باشید و این درس را در تابستان پیش‌خوانی کنید.

 

X

نویسنده مطلب: امیر نامداری

امیر نامداری

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...