دقت تشدید دارد

دقت تشدید دارد

دقت تشدید دارد

تعداد بازدید (338)

یکی از دلایل داشتن سؤالات غلط زیاد در آزمون که تأثیر بسیار زیادی نیز در نتیجه خواهد داشت، نداشتن دقت کافی هنگام پاسخ‌گویی به سؤالات دفترچه‌ی آزمون است. دو روش پیشنهادی برای این‌که این بی‌دقتی‌ها را کم و از بین ببرید عبارت‌اند از:

1. تکنیک 1 سؤال در 1 آزمون: هنگام مطالعه‌ی هر سؤال از دفترچه‌ی آزمون تصور کنید که آن سؤال تنها سؤالی است که قرار است در مدت‌زمان مشخص به آن پاسخ بگویید و از کلی‌نگری به سؤالات دفترچه خودداری کنید تا هم از ندانستن یک یا چند سؤال ناراحت نشوید و هم برای رسیدن و پاسخ‌گویی به سؤالاتی که می‌‌دانید بی‌دقتی نکنید.

2. تکنیک خط‌کشی: هر سؤال از آزمون ممکن است یک یا چند کلمه‌ی تعیین‌کننده داشته باشد که اگر در پاسخ‌گویی دقت کافی نداشته باشید باعث انتخاب گزینه‌ی نادرست شود. با تکنیک خط‌کشی هنگام خواندن صورت سؤال در آزمون وقتی به کلمات کلیدی رسیدید همان موقع با مداد زیر آن خط بکشید و به خواندن سؤال ادامه دهید. این خط‌کشی هنگام انتخاب گزینه‌ی صحیح به شما کمک می‌کند. یک خط کوچک زیر کلمات مهم نه تنها وقت‌گیر نیست بلکه بهتر از این است که بخواهید سؤال را چند بار بخوانید تا گزینه‌‌ی صحیح را پیدا کنید یا این‌که به دلیل نداشتن توجه کافی روی کلمات گزینه‌ی نادرست را انتخاب کنید.

یادتان باشد سؤال به سؤال پیش بروید. از کلی‌نگری بپرهیزید. کلمات مهم را مشخص کنید و سؤالات را با دقت بخوانید تا اشتباه نکنید. سؤال باید بادقت خوانده شود و دقت تشدید دارد.

نویسنده مطلب: امیر نامداری

امیر نامداری

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...